facebooknoscript
Mobiele navigatie knop

Ontevreden, maar nog steeds klant. Waarom?

In het werkveld wordt met regelmaat aangegeven dat ondernemers niet tevreden zijn met hun accountant of boekhouder. Zo is er vaak geen persoonlijk contact, worden deadlines niet gehaald, is er te weinig kennis aanwezig of vindt de klant de prijs-kwaliteit niet in verhouding staan. Toch blijven deze ondernemers vaak klant bij hun huidige accountant of boekhouder. Waarom eigenlijk?

De overstap
Ondernemers weten niet wat verwacht kan worden met betrekking tot de overstap naar een andere accountant of boekhouder. Meerdere ondernemers denken dat zij zelf de administratie moeten gaan ophalen en daarna naar een nieuwe accountant of boekhouder moeten brengen. In de werkelijkheid is het veel makkelijker. De nieuwe accountant of boekhouder neemt de administratie fysiek of digitaal over, waarna de overstap is afgerond. Hiermee worden ook vaak ongemakkelijke situaties voorkomen.


Contact uit bekende kring
Veel ondernemers zijn een samenwerking aangegaan met een kantoor omdat deze uit bekende kring aanbevolen is. De verwachtingen zijn vaak hoog en kunnen niet altijd worden waargemaakt. Uiteindelijk is het moeilijk om de ontevredenheid uit te spreken daar de boekhouder of accountant vaak een bekende is. Dit komt het resultaat niet altijd ten goede en de vraag is dan ook of het aan te raden is om iets dat zo belangrijk is als de financiën uit te besteden aan iemand uit bekende kring.

Om de afweging te maken of andere accountants of boekhouders meer kunnen betekenen voor de onderneming is het belangrijk dat er een vergelijking van de kwaliteit wordt gemaakt. Aan de hand van deze vergelijking kan duidelijk worden of het wellicht toch handig is om over te stappen naar een andere financiële specialist.
 

Zoektocht is tijdrovend
Wanneer de ontevredenheid dermate is toegenomen dat een klant besluit om verder te gaan kijken dan houdt men ook al snel weer op met deze zoektocht. In iedere plaats is tegenwoordig wel een accountants- of administratiekantoor te vinden en aan de voorkant is het moeilijk te bepalen welk kantoor het meest geschikt is voor de werkzaamheden die u uitvoert.


Besteed de zoektocht uit
WRKD werkt zowel in Nederland als in België met honderden kantoren samen. Hierdoor kan er rekening gehouden worden met de wensen en behoeften van een ondernemer zodat zij enkel in gesprek komen met kantoren die hier ook aan voldoen. Hierdoor hoeft een ondernemer niet zelf op zoek te gaan naar een geschikt kantoor, maar kan er gebruik worden gemaakt van de kennis van WRKD. Nadat de aanvraag is ingevuld wordt de ondernemer binnen 48 uur met drie kantoren in contact gebracht die geheel gratis en vrijblijvend met de potentiële klant in gesprek gaan en een offerte uit zullen brengen. Hierdoor hebben vele ondernemers nu wel hun ideale boekhouder of accountant gevonden!

Zo ook Jonas uit België;
‘’Mijn complimenten. De accountant die jullie ons aangeleverd hebben was exact wat we zochten. We zijn dan ook meteen met hen in zee gegaan. We hadden hem zonder jullie hulp nooit zelf op het spoor kunnen komen. Erg dankbaar daarvoor. ‘’

Vindt u het ook tijd worden om toch op zoek te gaan naar een nieuwe boekhouder of accountant? Vul dan nu uw aanvraag in via wrkd.nl/aanmelden

Anderen lazen ook deze artikelen:

Vindt u het ook tijd worden om toch op zoek te gaan naar een nieuwe boekhouder of accountant?

KLIK HIER en vul nu uw aanvraag in!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK